dilluns, 14 de juny del 2021

Retorn a l'activitat del bloc

  

Revisant els comptes de Google m'he adonat que fa més de dos anys que no public res als meus blocs d'arts marcials. Les publicacions sobre Karate i Kobudo s'han fet de cada vegada més rares i difícils per diversos motius. En primer lloc vaig deixar de publicar entrades al bloc de karate en castellà, que tenia principalment un contingut sobre aspectes històrics i tècnics de l'art marcial. 

http://sempaijuku.blogspot.com/

 Això va ser degut sobretot a la meva participació en varis grups de debat a Internet, principalment  a facebook en els quals hi ha persones molt expertes de tot el món, que tenen més coneixements tècnics i teòrics que jo, alguns d'ells reconeguts mestres, de renom internacional, en el nostre Art Marcial. Pel que fa a aquest bloc, més domèstic i divulgatiu, i escrit en la nostra llengua, el principal motiu és que quan anam a practicar o a entrenar rarament feim fotografies i per tant a vegades me costa publicar i divulgar el treball de karate i kobudo que realitzam quasi a diari al nostre dojo. La immediatesa de publicació a facebook ho fa molt més fàcil, però així i tot publico poc sobre karate i kobudo

https://www.facebook.com/S%C3%B3ller-Goshinkan-244694288899105/

https://www.facebook.com/groups/206069810085482/?source_id=244694288899105




  Ara m'he proposat tornar-ho a fer reactivant el meu bloc Sóller Goshinkan. El fet d'estar escrit en català li dóna sense dubte una menor difusió dins l'univers de la xarxa, però avui en dia els sistemes de traducció immediata que acompanyen la majoria d'aplicacions i programes pràcticament faciliten la lectura d'entrades en qualsevol idioma. Per això no tenc cap dubte de que qui hi estigui realment interessat no tendrà cap dificultat per poder llegir els meus escrits aquí i, a la vegada, recuperaré una mica l'esperit que me va dur ja fa bastants anys a crear aquest bloc que era divulgar el nostre art marcial -encara avui tant desconegut en la seva vesant tradicional- entre la comunitat més propera a la meva vida.
  Aniré informant i enllaçant les entrades a les xarxes socials.