dimarts, 3 de juliol del 2012

Hora de canviar dogi i obi?

Hora de canviar dogi i obi? Vestir un dogi vell i espatllat per l'ús està mal vist tot i que si està net es permet, sobretot en l'entrenament personal però mai en un acte formal. En canvi dur a la cintura un obi vell i gastat està ben vist i fa veterà, fins el punt que algunes marques en fabriquen de fàcilment 'gastables' encara que (de moment) no arriben a fer-ne de ja gastats, com els texans. A ...l'esquerra teniu un dels meus dos gis dels que actualment utilitz per entrenar i per donar classe i també l'obi. M'hi sent tan còmode que me resistesc a canviar. A la dreta el dogi nou (barat i 'nacional') i l'obi que fa uns anys que vaig encarregar però que també me resistesc a emprar. I no és que ho faci per fardar de veterà (que ho som) sino perquè realment resuant la segona pell i el cinturó que m'han acompanyat quasi diàriament durant els darrers 10 anys me sent realment bé. O sigui que m'ho pensaré però crec que, a menys que hagi d'anar a alguna banda on no vulgui que me diguin 'brutet', continuaré amb el de l'esquerra. Darrera l'aspecte 'rango' s'hi amaguen moltes hores d'intent d'autosuperació, finalitat última de l'entrenament en karate-do. Bé. Ja ho veurem s'hi canvio.....